Conceptes clau per educar en i per al plurilingüisme

Autors/ores

Dolors Masats
Emilee Moore
Júlia Llompart Esbert

Resum

Aquest manual ofereix eines teòriques al professorat de llengua per ajudar-lo a donar resposta, des d’un marc inclusiu, a les necessitats formatives de tot l’alumnat en aules multilingües. D’una banda, es reflexiona sobre els fenòmens sociolingüístics que es desprenen de les relacions entre les llengües i les comunitats que les parlen, i de la incidència d’aquests fenòmens en l’establiment de polítiques lingüístiques i en l’elaboració de projectes lingüístics de centre que promoguin el coneixement i l’ús del català i alhora valorin el repertori lingüístic de cada infant. D’altra banda, s’analitzen les competències de les persones plurilingües i les particularitats dels seus usos lingüístics i es fan propostes, des de la didàctica de la llengua, sobre com articular aquestes competències i habilitats, que els infants ja posseeixen, per afavorir l’aprenentatge de llengües addicionals. En concret, primer es presenten alguns enfocaments didàctics centrats en l’alumnat i després es posa èmfasi en la importància de la comunicació a l’aula i de l’ús de recursos plurilingües en la interacció entre alumnat i professorat per afavorir la construcció del coneixement en totes les àrees del currículum.

Portada del llibre

Publicat

5 M06 2025

Sèries

Llicència

Creative Commons License

Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 4.0.

Detalls sobre el format de publicació disponible: PDF

PDF

ISBN-13 (15)

9788410202702