Innovació docent i aprenentatge jurídic: Desafiaments i oportunitats del nou model docent del grau de Dret
Synopsis
El Grup InnovaDret de la Facultat de Dret de la UAB, creat al curs 2020-2021 gràcies a l’impuls del deganat, presenta una publicació derivada de la primera edició del seu seminari permanent durant l’any acadèmic 2021-2022. Aquesta obra està centrada en la innovació docent dins del nou model del grau de Dret i la seva finalitat és compartir experiències i eines per millorar la pràctica docent.
El volum compila les contribucions del professorat de diverses àrees i explora un ventall de metodologies d’aprenentatge jurídic que volen situar l’estudiant al centre del procés educatiu. Les temàtiques abordades inclouen reflexions sobre la simulació de judicis a Dret Penal per part de Joan Baucells i María José Rodríguez Puerta, o l’ús del debat com a eina d’aprenentatge a l’assignatura de Penalogia per part de Josep Cid. D’altra banda, Cristina Blasi analitza l’aplicació de MOOC com a mètode de digitalització, i Josep Cañabate, la gestió d’equips docents en el nou model docent. Carles Górriz i Susana Navas dediquen, respectivament, dos capítols a la revisió i l’elaboració de documents jurídics en assignatures com Dret Mercantil o Dret de Successions. Finalment, Ricard Esteban estudia l’aprenentatge i servei en el treball de fi de grau de Dret.
Aquesta obra col·lectiva surt a la llum amb la voluntat que sigui la primera d’una sèrie de publicacions sobre la innovació docent en l’àmbit del Dret dins de la col·lecció «InnovaDret».
Published
Series
Categories
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.