La inserción laboral de los graduados (promociones 2013-2017) del Programa de Cooperación Educativa Universidad-Empresa de la UAB: Comparativa con las universidades catalanas

Autors/ores

Josep Lluís Raymond
M. Dolors Márquez Cebrián

Resum

Durant el curs acadèmic 1989/1990, la Facultat d'Economia i Empresa de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) va posar en marxa el Programa Universitat i Empresa (PUE) amb l'objectiu de facilitar la inserció laboral dels seus llicenciats. Al llarg de més de trenta anys de funcionament, s'han analitzat de manera periòdica els resultats d'inserció laboral dels graduats i graduades en Administració i Direcció d'Empreses i en Economia que van cursar l'Esment PUE.

Per a avaluar si el programa ha aconseguit els objectius previstos, no n'hi ha prou amb analitzar exclusivament el procés d'inserció laboral dels estudiants que van participar en ell. Per aquest motiu, en estudiar el període 2013-2017, es va optar per comparar els resultats de dos grups homogenis: aquells que van cursar el programa (grup tractat) i aquells que no ho van fer (grup de control).

En aquesta anàlisi no es disposa de mostres aleatòries de tots dos grups. No obstant això, utilitzant un model de regressió que permet establir controls, la comparació es realitza entre els estudiants de la Facultat d'Economia i Empresa de la UAB que van participar en el PUE i els que no ho van fer. A més, per a ampliar la grandària de la mostra i garantir uns resultats més robustos, s'inclou a estudiants d'Economia i Empresa d'altres universitats catalanes com a part del grup de control.

Els resultats obtinguts indiquen que el PUE ha contribuït positivament a la inserció laboral dels graduats. Més enllà d'aquesta troballa, el valor principal d'aquest treball resideix en la proposta d'una metodologia estàndard per a avaluar intervencions d'aquest tipus. Aquesta metodologia resulta especialment rellevant quan es busca analitzar programes que impliquen costos en termes de recursos, però que també generen beneficis la magnitud dels quals ha de ser avaluada acuradament.

Portada del llibre

Publicat

23 M05 2025

Llicència

Creative Commons License

Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 4.0.

Detalls sobre el format de publicació disponible: PDF

PDF

ISBN-13 (15)

9788410202535